Haluat tarkastella projektin tehtäviä – meillä on työkalut siihen.
Kun olet jäsenenä projektitiimissä 3DEXPERIENCE-alustalla, voit helposti tarkastella kaikkia sinulle osoitettuja tehtäviä. Olemassaolevien tehtävien päivittämisen lisäksi voit myös lisätä uusia tehtäviä.
3DEXPERIENCE-alustalla näet yhdellä vilkaisulla kaikkien tehtäviesi tilanteen. Näet, mitkä tehtävät ovat sinulle osoitettuja tai sinun omiasi, ja lisäksi näet tehtävien statuksen – onko se tehty, kesken vai aloittamatta.
Tuplaklikkaamalla mitä tahansa tehtävää voit tarkastella ja muokata tehtävään liittyvää tietoa 3DEXPERIENCEssä. Voit esimerkiksi lisätä tai muokata tehtävän kuvausta, vaihtaa prioriteettia, statusta, lisätä liitteitä ja paljon muuta.
Vaihtaaksesi tietyn tehtävän statuksen voit joko vaihtaa kypsyysastetta samalla kun muokkaat tehtävää, tai voit yksinkertaisesti kaikkien tehtävien päänäkymässä raahata ja pudottaa kyseisen tehtävän oikeaan kohtaan. Kun siirrät tehtävän kolumnista toiseen, päivittyy tehtävän status automaattisesti.
Voit päivittää tehtäviäsi myös suoraan SOLIDWORKSin sisällä. Tämä tarkoittaa puolestaan sitä, että sinun ei tarvitse vaihtaa sovellusten välillä. Tämä onnistuu klikkaamalla alaspäin osoittavaa nuolta, valitse sen jälkeen “More apps and roles” (Lisää sovelluksia ja rooleja).
Varmista, että “Me” (Minä) on valikoituna ylhäällä sijaitsevaan tehtäväpalkkiin, sen jälkeen skrollaa alaspäin, etsi ”Collaborative Tasks” ja avaa sovellus tuplaklikkaamalla sitä.
Tämän jälkeen näet SOLIDWORKSin tehtäväpaneelissa (Task Pane) saman käyttöliittymän kuin näit juuri äsken 3DEXPERIENCEssä – eli saman näkymän, jossa tarkastelet, päivität ja luot uusia tehtäviä. Voit myös raahata ja pudottaa tehtäviä siirtääksesi niitä “To Do” -vaiheesta ”In Progress” -vaiheeseen.
Katso lisää 3DEXPERIENCE-opetusvideoita >>
Jimmy Johansson
Application Engineer