SOLIDWORKS on laajalti käytetty CAD-ohjelmisto konepaja- ja suunnitteluteollisuudessa. Vaikka ohjelmisto tunnetaan tehokkuudestaan ja helppokäyttöisyydestään, käyttäjät voivat silti kohdata ongelmia, jotka vaativat vianmääritystä. Tässä blogikirjoituksessa nostan esiin joitain yleisimpiä asiakkaidemme kohtaamia SOLIDWORKS-ongelmia ja tarjoan ratkaisuja niiden ratkaisemiseen. Olet ehkä itsekin miettinyt näitä kysymyksiä.
PLM Group Support auttaa asiakkaita maksimoimaan yrityksen tuotteista saatavan arvon varmistamalla, että he pystyvät käyttämään tuotteita tehokkaasti ja tuloksellisesti. Omistautunut tiimimme voi auttaa asiakkaita seuraavilla tavoilla:
- PLM Groupin ohjelmistotuotteisiin liittyvien ongelmien vianmääritys ja ratkaiseminen.
- Teknisen tuen antaminen tuotteiden asennukseen, konfigurointiin ja käyttöön.
- Vastaamalla kysymyksiin ja antamalla opastusta tuotteiden ominaisuuksista ja toiminnoista.
- Tuotedokumentaation, kuten käyttöoppaiden ja käsikirjojen, saamisessa auttaminen.
- Päivitysten ja tietojen antaminen tuotejulkaisuista ja -parannuksista.
Asennukseen ja aktivointiin liittyvät kysymykset ovat yleisimpiä SOLIDWORKS-ongelmia
Yksi SOLIDWORKS-käyttäjien useimmin esittämistä kysymyksistä liittyy asennukseen ja aktivointiin. Seuraavassa on joitakin usein kysyttyjä kysymyksiä ja niiden ratkaisuja aiheesta.
Miten asennan SOLIDWORKSin tietokoneelleni?
Vastaus: Jos haluat asentaa SOLIDWORKSin uuteen työasemaan, tutustu tähän oppaaseen SOLIDWORKS -ohjelman asentaminen työasemalle.
****************
Miten deaktivoin SOLIDWORKS-lisenssin?
Vastaus: Jos sinun on deaktivoitava SOLIDWORKS-lisenssi käyttääksesi sitä toisessa työasemassa, noudata tätä opasta SOLIDWORKS lisenssin vapauttaminen työasemalta. Jos deaktivoinnin tai aktivoinnin aikana ilmenee virheitä, ota yhteyttä PLM Groupin tukeen.
****************
Kuinka käyttää ja asentaa 3DDrive 3DEXPERIENCEen?
Vastaus: Katso ohjeet täältä 3DEXPERIENCE platform guide on how to install 3DDrive.
****************
SOLIDWORKS-työasemani vaihtuu – mitä teen?
Vastaus: Jos sinun on siirrettävä SOLIDWORKS-ohjelmisto uuteen työasemaan, seuraa tätä opasta SOLIDWORKS työasemani vaihtuu – Miten toimin.
****************
Miten saan luuotua SOLIDWORKS PDM:n local vaultin?
Vastaus: Jos haluat luoda local vaultin SOLIDWORKS PDM:ssä, tutustu tähän oppaaseen SOLIDWORKS PDM – create local vault
Suorituskyky, virheet ja kaatumiset
Suorituskykyongelmat, virheet ja kaatumiset ovat myös hyvin yleisiä ongelmia ohjelmiston kun ohjelmiston kanssa. Niiden korjaaminen on harvoin helppoa ja suoraviivaista. Erittäin hyödyllinen työkalu näiden ongelmien tutkimisen aloittamiseen on SOLIDWORKS RX -työkalu.
Kuinka korjata SOLIDWORKSin yleisiä virheitä ja kaatumisia?
Vastaus: Ensimmäinen askel virheiden ja kaatumisen vianmäärityksessä on luoda ongelmasta RX-paketti. Seuraa tätä opasta Miten tallennetaan SOLIDWORKS RX datapaketti. Videon liittäminen voi myös auttaa tukipalvelua tutkimaan juuri sinun ongelmaasi.
Työskentely muiden CAD-ohjelmistojen kanssa
Työskentely muiden CAD-ohjelmistojen kanssa voi johtaa import- ja export -ongelmiin. Seuraavassa on joitakin kysymyksiä ja ratkaisuja, jotka liittyvät työskentelyyn muiden CAD-ohjelmistojen kanssa.
Mitä tiedostomuotoja SOLIDWORKS tukee?
Vastaus: SOLIDWORKS tukee erilaisia tiedostomuotoja, kuten STEP, DWG, DXF, STL ja IGES.
****************
Kuinka työskennellä importoitujen tiedostojen kanssa SOLIDWORKSissa?
Vastaus: Tutustu näihin oppaisiin tuontitiedostojen käsittelystä SOLIDWORKSissa:
****************
Kuinka SOLIDWORKS-malleja voidaan yksinkertaistaa exporttausta varten?
Vastaus: Lue tämä opas Miten kevennetään eri formaattiin tallennettavia tiedostoja.
Offline-työskentely SOLIDWORKSilla
Offline-työskentely SOLIDWORKSin kanssa on toinen yleinen ongelma, jota käyttäjät kohtaavat. Tässä on joitakin ratkaisuja offline-työskentelyyn SOLIDWORKSin kanssa:
Kuinka työskennellä offline-tilassa SOLIDWORKS-ohjelmiston kanssa?
Vastaus: Jos käytät SOLIDWORKSia tai PDM:ää, tutustu tähän oppaaseen Työskentely kotona SOLIDWORKS:lla ja PDM:llä. Jos työskentelet 3DEXPERIENCE-ohjelmalla, seuraa tätä opasta Työskentely offline-tilassa 3DEXPERIENCE SOLIDWORKSilla.
Simulointiin ja analyysiin liittyvät kysymykset
Käyttäjillä on myös usein kysymyksiä, jotka liittyvät SOLIDWORKSin simulointiin ja analysointiin.
Voidaanko SOLIDWORKSia käyttää simulointiin ja analysointiin?
Vastaus: Kyllä, SOLIDWORKSissa on sisäänrakennetut simulointi- ja analyysityökalut jännitys-, liike- ja virtausanalyyseille, jotka sisältyvät SOLIDWORKS Premium -lisenssiin. Voit myös ostaa erillisen Simulation Standard-, Professional- tai Premium-lisenssin.
Miten saat sen toimimaan, seuraa tätä opasta How to get SOLIDWORKS Simulation up and running?
Onko sinulla vielä kysyttävää? Lähetä tukipyyntö
SOLIDWORKS-ongelmia voi tulla vastaan kenelle vain. Edellä esitetyt kysymykset olivat vain esimerkkejä tukikysymyksistä, joita olemme usein kohdanneet. Jos et löytänyt kysymystä ja vastausta, jota olet miettinyt, voit lähettää meille pyynnön tukiportaalin kautta: Lähetä tukipyyntö tai soita meille puh: +358 20 780 9555.
Me opastamme sinua vian korjauksessa!
PLM Groupilla on oma ratkaisutietokanta, joka sisältää artikkeleita SOLIDWORKS-käyttäjien avuksi
Suurin osa tämän artikkelin vastauksista on linkkejä oppaisiin tai artikkeleihin, jotka löytyvät tukiportaalistamme. Lue lisää portaalista tästä artikkelista: Esittelyssä PLM Groupin ratkaisutietokanta.