Monimutkaisten projektien hallinta digitaalisessa ympäristössä voi olla haastavaa, kun samaan aikaan pitää seurata yhteistyökumppaneita, tehtäviä ja määräaikoja. Kuka tekee, mitä ja milloin? Kaikki apu projektien hallintaan on tarpeen ja onkin järkevää, että digitaaliset työkalut toimivat siinä meidän apuna– eikä meitä vastaan. Kyse on todellakin oikeiden työkalujen valitsemisesta. Kerron nyt, miten pilvipohjainen alustamme, 3DEXPERIENCE, voi auttaa sinua tässä asiassa.
3DEXPERIENCE-alustalla voit hallita projektejasi älykkäämmin Project Planner -roolin tarjoamien työkalujen avulla.
Haluaisitko pystyä luomaan, hallitsemaan ja automatisoimaan ilmoituksia tehtävien välillä?
Project Planner – työkalujen avulla voit tehdä niin. Nämä työkalut auttavat sinua pitämään projektisi aikataulussa. Projektin parissa työskenteleville tiimin jäsenille voidaan esimerkiksi lähettää ilmoituksia siitä, milloin heidän on suoritettava tietyt tehtävät, jotta projekti pysyy aikataulussa. Ilmoitusten avulla määräaikojen unohtamisen riski minimoidaan, sillä Project Planner pitää huolen niiden seuraamisesta.
Voit myös liittää kuhunkin tehtävään tarvittavat tiedostot jo tehtäviä määrittäessä, jotta tiimisi on helpompi löytää ne, samalla varmistaen, että tiimisi aloittaa työskentelyn heti oikeiden tiedostojen parissa.
Mutta tässä ei ole vielä kaikki, Project Planner on täydellinen ratkaisu kaikkiin projektinhallintatarpeisiisi.
Project Planner – työkalujen edut:
• Luo projektisuunnitelma, joka on helppo määrittää ja jonka tiimisi on helppo ymmärtää
• Päivitä muutokset nopeasti kaikkien yhteistyökumppaneiden välillä
• Tehosta aikataulua käyttäjäpäivitysten ja muutosten perusteella automaattisesti
• Käytä kaikkia tehtäviä ja liitettyjä tiedostoja suoraan SOLIDWORKS-Connectorista
Tehtävien ja ryhmän hallinta Project Plannerin avulla
3DEXPERIENCEn Project Planner -roolin laajassa työkalupakissa on kaksi erilaista sovellusta:

• Collaborative Tasks (Yhteistyötehtävät)
• Project Planning (Projektin suunnittelu)
Project Planning -sovellus tarjoaa sinulle kaikki tähän mennessä paljastamani työkalut ja vähän enemmän.
Näiden kahden sovelluksen välinen yhteys tarkoittaa, että voit navigoida 3DEXPERIENCE-alustalla vapaasti, sillä projektinhallintatyökalut on integroitu saumattomasti tehtäviisi ja tiimityön organisoimiseen. Tämä antaa sinulle helpon ja käyttäjäystävällisen yleiskuvan kaikista aktiviteeteistasi 3DEXPERIENCE-alustalla.
Voit halutessasi pitää molemmat sovellukset vierekkäin ja hallita projekteja helpommin, eikä sinun tarvitse siirtyä Project Planning -sovelluksen välilehtien välillä nähdäksesi kaikki avoimet tehtävät.
Alla olevassa kuvassa Project Planning -sovellus on ruudun vasemmalla ja Collaborative Task -sovelllus ruudun oikealla puolella.
Anna tiimisi jäsenille oikeat työkalut
Project Planner -rooli ja sen työkalut sopivat parhaiten niille, jotka hallinnoivat ja luovat projekteja, perustavat uusia tehtäviä, välitavoitteita ja ilmoituksia seuraavista tehtävistä, kun edelliset ovat valmiina.
Muu tiimisi hyötyy enemmän Collaborative Industry Innovator -roolista, joka tarjoaa Collaborate Tasks -sovelluksen, joka sisältää kaikki työkalut, joita he tarvitsevat suorittaakseen tehtäviä ja osallistuakseen projekteihin ja tiimityöhön.
Webinaari: 3DEXPERIENCE Platform – Cloud Based Project Management
Uusien tehtävien määrittäminen – mukavaa ja helppoa
Uuden tehtävän luomisessa on 4 yksinkertaista vaihetta:
- Aseta otsikko ja tarvittaessa kuvaus
- Aseta prioriteetti ja vaihe, jossa tehtävä käynnistyy
- Aseta alkamis- ja päättymispäivä sekä kesto
- Liitä tiedostoja, jotka ovat tarpeen tehtävän suorittamiseksi

Kun tehtävät on luotu, voit hallita ilmoitusasetuksia valitsemalla Schedule-välilehden. Ilmoitusten avulla tiimiläiset tietävät, mikä heidän seuraava tehtävänsä on ja he voivat alkaa työskennellä sen parissa (katso oranssi ruutu alla olevassa kuvassa).
Lisäksi voit myös halutessasi asettaa välitavoitteita (katso sininen ruutu alla olevassa kuvassa).

Lue lisää: 3DEXPERIENCE – Collaborative product development on cloud
Helppoa ja tehokasta projektinhallintaa pilvessä
3DEXPERIENCE-alusta tarjoaa sinulle pilvipalvelun, josta löytyy työkalut kaikkiin yrityksesi tarpeisiin – eikä vähiten projektinhallintaan. Project Planner -rooli tarjoaa projektipäällikölle erittäin tehokkaita ja käyttäjäystävällisiä työkaluja.
Säästä aikaa luomalla projekteja, asettamalla aikatauluja, liittämällä tiedostoja ja automatisoimalla ilmoituksia. Seuraa tiimiäsi, heidän edistymistään ja tehtäviään yhdessä digitaalisessa ympäristössä, joka tarjoaa kaikki tarvitsemasi työkalut. Voit aina varmistaa, että projektisi on aikataulussa ja valmistuu ajallaan.
Tiimisi suoriutuu ajallaan, kun heillä on selkeä yleiskuva tehtävistään ja työhön tarvittavat tiedostot helposti löydettävissä.
Haluatko tietää lisää siitä, miten projektinhallintasi voidaan siirtää pilveen?
Ota meihin yhteyttä, niin kerromme lisää.
Joakim Karlsson
Tekninen asiantuntija,
PLM Group Ruotsi