SolidWorksin CAD-mallien ja DriveWorksin tuotekonfiguroinnin avulla asiakkaat saavat piirustukset nopeammin
Standardoidut piirustukset ovat parantaneet kommunikaatiota asiakkaiden kanssa
”Aiemmin asiakaskohtaisten piirustusten tuottaminen saattoi viedä jopa kolmekin päivää. Nyt myyjä saa piirustukset 5-10 minuutissa ja voi lähettää ne edelleen asiakkaalle oikovedoksena tai lopullista hyväksyntää varten.”
HAASTE
JELD-WEN Europella on 6000 työntekijää ja on osa American JELD-WEN Groupia. Se on Euroopan johtava ovitoimittaja. Tuotevalikoima koostuu perusovista, erityisen korkealaatuisista ovista, erikoisovista sekä oviprojekteista.
Aiemmin asiakaskohtaisten ovien piirustustuotanto oli työlästä sekä aikaa vievää ja yritys halusikin nopeuttaa prosessia, kertoo Dennis René Jacob Hvam, joka on yrityksen CAD- ja PDM-konsultti JELD-WENillä. JELD-WEN Denmark aloitti kehittämällä järjestelmää tehtävän automatisointiin, mutta vuonna 2009 yritys päätti keskittyä DriveWorksiin, koska ei halunnut ylläpitää sekä piirustuksia että itse ohjelmaa.
RATKAISU
JELD-WEN Denmark pystyy toimittamaan asiakkailleen viimeistellyt piirustukset asiakaskohtaisesta ovesta tai uudesta lasituksesta vain muutamassa minuutissa. SolidWorksin CAD-malleja sekä DriveWorksin tuotekonfigurointia hyödyntämällä JELD-WEN Denmarkin myyjät syöttävät vain asiakkaan erityisvaatimukset ERP-järjestelmään. Tämän jälkeen DriveWorks generoi halutut piirustukset automaattisesti ja lähettää ne PDF-muodossa sähköpostina myyjälle, joka voi lähettää ne eteenpäin asiakkaalle.
JELD-WEN teki laajoja testejä DriveWorksista ennen sen käyttöönottoa. Järjestelmään syötettiin useita projekteja testiryhmän koekäyttöä varten. Tavoite oli luoda järjestelmä, joka tukee uuden ovimallin koko tuotantoa.
Nykyään DriveWorks kattaa 75-80 prosenttia ovitilauksista, jotka vaativat erityisleikkauksia ja kokonaisia lasipaneeleita.
Vaikka pääpaino DriveWorks-projektissa on ollut ajan- ja kustannusten säästössä sekä tehokkuudessa, JELD-WEN Demark saavutti myös muita etuja DriveWorksilla. Aiemmin vaadittiin neljä ihmistä tekemään päivittäisiä tilauksia. Nykyään heistä kaksi on mukana kehitysprojekteissa, sekä ratkaisemassa ongelmia, joita ei voida ratkaista DriveWorksilla.
Dennis René Jacob Hvam painottaa myös, että DriveWorks on parantanut kommunikaatiota asiakkaiden kanssa. Asiakkaat saavat piirustukset nyt nopeammin, mutta myös niiden ymmärtäminen on helpompaa, koska layout on täysin standardisoitu.